پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:57 - 1397/09/30

سیاسی شدن یک سازمان مورد نیاز مردم:

شریعتمداری نیامده استیضاح می شود / انتصاب فرد موثر فتنه 88 با سفارش رئیس دولت اصلاحات

سازمان بهزیستی یک سازمان حمایتی است و سیاسی کردن این سازمان حمایتی و نگاه انتخاباتی به تحت پوششین سازمان بهزیستی خطرناک و ناجوانمردانه است.

به گزارش کارگر آنلاین ؛ هنوز مردم درگیر ثمره و مشکلات ناشی از "تَکرارهای قبلی" اند که گویا قرار است یکی از سران اصلاحات یک بار دیگر و این بار نیز برای یک "سازمان حمایتی" آهنگ "تَکرار" را بنوازد، این فرد این بار قصد دارد با فشار به رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی "وحید قبادی دانا" متخصص اطفال و اگزما را بدون هیچگونه سابقه قوی و مرتبط با بهزیستی، راهی این سازمان کند.

تنها سابقه قبادی دانا ریاست بخش جوانان سازمان هلال احمر به مدت دو سال اول دولت تدبیر و امید است و بعد از آن در سال 94 به دلایل نامعلومی استعفا داد و به طبابت اطفال و بهبود اگزما در مطب های خود پرداخت. مجدد اوایل سال جاری نیز وی به عنوان مشاور جوانان هلال احمر منصوب شد.

سازمان بهزیستی یک سازمان حمایتی است و سیاسی کردن این سازمان حمایتی و نگاه انتخاباتی به تحت پوششین سازمان بهزیستی خطرناک و ناجوانمردانه است. پیشتر در دولت احمدی نژاد این اشتباه انجام شد ولی با آمدن محسنی بندپی سازمان بهزیستی در حال بازگشت به ریل خود بود که بندپی سرپرست وزارت شد، سازمان بهزیستی متخصص اطفال نیاز ندارد.

مدیکالیزه کردن سازمان بهزیستی با انتصاب یک متخصص اطفال به ریاست این سازمان واکنش های تندی را در پی داشته است. بعد از رانت فامیلی در دولت حال این رانت های سیاسی هستند که افراد نامتخصص را بکار می گمارند.

سبحانی نماینده مجلس در این باره می گوید: نباید به مقوله انتصابات نگاه صفر و یک داشته باشیم، اگر در مدیریت کشور جانشین پروری شده بود این اتفاقات نمی افتاد. در حال حاضر کسانی بدون هیچ رزومه مشخصی و حتی بدون یک روز سابقه کاری به عنوان معاون وزیر انتخاب می شوند که این نادرست است.

وی افزود: باید سابقه، تخصص و تجربه افراد لحاظ شود، اینکه فقط صرف سفارش یک فرد کسی را به ریاست یک سازمان بزرگ و حمایتی بکار بگماریم این عواقب نامطلوبی دارد و وزیر کار از انتصابات وزارت صمت باید درس بگیرد.

خبر انتصاب یک فرد با سفارش رئیس دولت اصلاحات که نقش موثری در فتنه 88 داشت، واکنش نماینده ها را در پی داشت به طوری که ذوالنور، پور ابراهیمی و حاجی دلیگانی و قاضی پور شریعتمداری را تهدید به سوال و استیضاح کردند.

منبع : جهان نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین